Blir med videre

Viking og Coop har skrevet under en avtale som gjør at at det gode samarbeidet fortsetter i minst ett år til.

Annonse:

Coop-logoen har vært å finne på både shorts og sokker siden 2017. Nå har dagligvareaktøren valgt å bli med på laget også kommende sesong. 
 
– Fotball er den desidert største idretten i Norge, og svært mange av Coop sine 1,7 millioner medeiere er opptatt av fotball. Da er det viktig for Coop å være tilstede innen fotballen, sier regionsdirektør i Coop, Dag Ove Aksland.  
 
Aksland, som også var kommersiell direktør i Viking fra 2013 til 2014, forteller videre at Coop er hovedsamarbeidspartner til Norsk Toppfotball og Eliteserien, og at det da er det naturlig for Samvirkelagene i regionen å forsterke dette sponsoratet gjennom Viking. 
 
Markedsansvarlig i Viking, Kjartan Salvesen, er selvsagt fornøyd med den nye avtalen. 
 
– Vi er stolt av at Coop ønsker å pryde drakten vår nok en sesong. At en så stor og synlig bedrift ønsker å samarbeide med Viking, tar vi som et stort kompliment, sier han. 

Medlemstilbud på Stadion


Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1.150 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. 
 
I tillegg driver de 150 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. 

Dagligvareaktøren eies av kundene gjennom deres medlemskap i ett av 76 samvirkelag i Norge, og har i dag 1,7 millioner medlemmer/medeiere. 

Det er med andre ord to store navn som nå går videre sammen. Begge lever med forventninger og press, og da er det godt å ha gode samarbeidspartnere.

– Både Viking og Coop har en solid posisjon i regionen. Begge opplever sterk konkurranse og må til enhver tid prestere for å kunne feire gode resultater, forteller Aksland. 
 
Med ny sesong rett rundt hjørnet, og forhåpentligvis mye å se frem til, minner vi også på om tilbudet Coops medlemmer kan benytte seg av på Stadion.
 
Ved å vise medlemskortet, eller Coop-appen, får du opptil 50% rabatt på kampbilletter.

Daglig leder i Viking, Eirik W. Henningsen, og regiondirektør i Coop, Dag Ove Aksland.
Daglig leder i Viking, Eirik W. Henningsen, og regiondirektør i Coop, Dag Ove Aksland.

Annonse fra Eliteserien: