Me bryr oss

Viking Fotball handler om mye mer en bare fotball. Her kan du se hvilke initiativer klubben er involvert i.

Annonse:

Viking er mer enn bare et fotballag, og klubbens engasjement går langt utover det å bare jakte tre poeng i Eliteserien. Det å ta en del i samfunnsansvaret i regionen er en viktig del av Vikings overordnede strategi. Det er klubbens plikt å gi noe tilbake til storsamfunnet.

Gatelaget:

Viking gatelag

Fibercupen

En av landets største sponsorturneringer i fotball arrangeres hvert år i samarbeid med Lyse. Turneringen har fokus på relasjoner, fotballglede og lagbygging. I tillegg samles det hvert år inn en betydelig sum til ulike veldedige formål. I 2019 fikk Kreftomsorg Rogaland en sjekk på 550 000 kroner.

Fibercupen arrangeres i Randaberg Arena, men finalen spilles på SR-Bank Arena. Årlig samles om lag 650 spillere fordelt på 64 lag for å knive om det etter hvert så jeve troféet.

Fibercup-general Bjørn Ketil Birkeland og Vikings Eirik Bjørnø deler ut sjekken til Kreftomsorg Rogaland, her representert av Inger Marie Farbrot og Ida Usken.

Mitt valg!

Skolebesøk
I samarbeid med Lions Stavanger drar Viking på skolebesøk rundt om i regionen. Der forteller de blant annet om valgene de har tatt for å kommer dit de er i dag. Temaene varierer mellom alkohol, røyking, mobbing, vold og press fra venner, og håpet er at klubbens utsendte skal kunne bidra med innspill slik at de unger er bedre rustet til å ta viktige valg i avgjørende øyeblikk.

Losjen
På SR-Bank Arena finnes de en egen Mitt valg!-losje. En møteplass hvor Lions ønkser å invitere organisasjoner og lag som jobber med barn og unge med utfordringer i hverdagen. I Mitt valg!-losjen er målet å gi disse et pusterom og en hyggelig opplevelse.

Foreninger og lag som kunne tenke seg å være med i losjen oppfordres til å sende mail til [email protected]

Annonse fra Eliteserien:
Publisert: 11.12.2016, oppdatert: 01.10.2019